onsdag den 11. april 2012

Påske...

En dejlig påske er overstået og hverdagen brager ind over os igen. Men først lige lidt om påsken:
De første par dage tilbragte vi i Berlin, hvor vi fik heppet lidt på alle de løbende til Berlin-halv-maraton, her ved Brandenburger Tor.
Vores Berlintur skulle først og fremmest være afslapning, så vi opsøgte med vilje ikke en hel masse udflugtsmål. Men vi skulle bare op i Rigsdagens flotte glaskuppel, hvor vi havde en skøn udsigt. At det så samtidig også er et imponerende bygningsværk og gennemtænkt miljømæssigt gjorde jo bare oplevelsen endnu større.
Palmesøndag betød så også min fødselsdag, så jeg blev fejret fint i det tyske med medbragte gaver og sang. Dejlige bløde sager samt lidt bøger til ditto... Skal nok fremvise senere.
Jeg er gået lidt død i mine strikke- og hækleprojekter. Ikke at jeg ikke er i gang, men I kender det sikkert: det ene projekt kræver mere garn, end lagerbeholdningen viser (det er der så ved at blive fundet en løsning på - tak, Benedicte!), det andet projekt passer bare ikke med strikkefastheden uanset hvilke pinde jeg tager, det tredje projekt kræver for meget slæb af garn - bla, bla..! Men man kan jo ikke sætte sig i bilen til en tur til Berlin uden noget i hænderne, så jeg slog fluks op i det lækre Zauberball, som jeg har fået af Christine (www.christunte.blogspot.com) til et wingspan (http://www.ravelry.com/patterns/library/wingspan-2). Undervejs er det svært at se størrelse og form, så det jeg troede skulle blive et tørklæde er nærmest blevet til at minisjal... Så inspireret af andre tror jeg, at jeg næste gang slår lidt færre masker op og rykker med ligeledes lidt færre. For et mere skal der nok komme på pindene, om ikke andet på en køretur til sommerferien ;-). Det har været et rigtig hyggeligt arbejde.

(Beklager, lige nu driller blogger, så jeg kan ikke linke ordenligt)
- Og dagene hjemme: Udover lidt påske-kom-sammen så er jeg kommet lidt videre i projekt: byg klædeskabe i soveværelset. Ikke lige det, jeg egentlig gider at bruge min kostbare feriedage på, men altså - jeg er også godt træt af at leve med kun meget sparsom opbevaringsplads. (Næ nej, det er ikke mine uldsweatre, som vælter ud over det hele...Hvor kunne du tro det ;-)).
- Og så siger du måske til dig selv: Hvorfor f... køber hun ikke bare et skab? Fordi det skal laves på mål, og sådan tre skabe (som det drejer sig om) koster - uden hylder og montering - 40.000 kr.... Og det gider jeg ikke, så jeg bygger det altså hellere selv, selvom det tager en krig. Projektet er samtidig hæmmet af, at der ikke må fæstnes i gulvet (gulvvarme) samt gipsvægge rundt om. Så herligheden skal nærmest laves som et selvbærende og -støttende projekt. Men det bliver da meget godt! Den ene side er næsten færdig. Mangler lister omkring, låger samt hvid maling. Men det nærmer sig da!.
Jeg er godt i gang med den modsatte side også. Når de 2 er færdige, så mangler bare det tredie, som skal bestå at lutter hylder. Og hvor skønt at kunne lægge sit tøj, så man faktisk kan se, hvad man har! Og at lukke lågerne, så man også kan blive fri!








7 kommentarer:

  1. De skabe ser godt nok vellykkede ud. Godt gået. Tillykke med det arbejde.

    SvarSlet
  2. Jeg er vildt imponeret af, at du bygger dit eget skab. Det er da et kæmpe projekt og ikke noget man lige gør. Resultatet ser ud til at blive rigtig godt - imponerende.

    SvarSlet
  3. Hold da op, tænk at kunne bygge sine egne skabe, det er sejt. De ser bare så gode ud

    SvarSlet
  4. Tillykke med fødselsdagen! Det er et rigtig flot sjal, du har strikket. Det kunne jeg også have lyst til at gå i gang med, så vil jeg tænke på maskeantallet.

    SvarSlet
  5. Næh, et fint sjal!
    Dejligt med nye skabe, og de er da endnu bedre, når man kan prale med at have lavet dem selv!

    SvarSlet
  6. Tak for roserne! Og jeg er også stolt over det foreløbige resultat - især nu hvor jeg har overblik. Jeg var ikke særlig glad i begyndelsen... Men det hjælper ved skab nr. 2!

    SvarSlet
  7. Tusinde tak for hilsnen og saa skal du da ogsaa have et hjerteligt tillykke med foedselsdagen. Og naesten lige paa aar ogsaa. Sjovt. Du er fra 1970 ikk???

    SvarSlet