mandag den 19. marts 2012

En klassiker er født

Årets allerførste strik blev Hanne Falkenbergs patent, strikket i en fin, lys lille farve, som er temmelig svær at gengive. På min skærm er den mere grå... Men altså: en delikat, lys, let støvet lilla. Det er første gang, jeg strikker en model af fru Falkenberg, og skriver ganske godt ;-). Havde dog lidt problemer med at memorisere hendes kanter, men det kom da.

- Og kanter, det er noget hun kan! Virkelig godt fundet på og det spiller rigtig godt sammen med patenten.



Eneste forandring er, at jeg har strikket ærmerne 15 cm. længere, så det nærmer sig et 3/4-langt ærme. Det passer mig rigtig godt her i overgangen med behovet for en sweater/ikke behov for en sweater ;-)

8 kommentarer:

  1. Flot, flot. Den bliver jeg nok nødt til liiige at få strikket.

    SvarSlet
  2. Det er en skøn trøje, som jeg (gud hjælpe mig) har lavet i knaldrød, men som jeg alligevel brugte meget sidste sommer. Jeg forventer også at tage den frem i den kommende sommer, og har iøvrigt tanker om at strikke den igen. Jeg elsker patent. Og Hanne Falkenbergs opskrifter er BARE GODE. Jeg er også vild med hendes flotte finish, der ALTID forekommer på hendes ting.

    SvarSlet
  3. Den er fed! Jeg knuselsker også min, men hvor er patentstrikning tidskrævende :-)

    SvarSlet
  4. Nej, hvor fint! Den klæder dig rigtig godt.

    SvarSlet
  5. Den er virkelig fin, din patent. Jeg må vist snart komme videre med min!

    SvarSlet
  6. Nöj hvor er den altsä smart til dig...

    SvarSlet
  7. Den er bare så flot og klæder dig rigtig godt! Tager det ikke bare en krig at strikke patent?

    SvarSlet
  8. Tusind tak for alle roserne! Jo, patent tager tid, men jeg har været meget målrettet, netop fordi andre har skrevet om, at det tager en krig - og så var det ikke så slemt ;-).

    SvarSlet