torsdag den 3. december 2009

december og julepynt

(Og nu vil blogspot pludselig gerne se billeder alligevel. Meget mystisk firma!)

Vi venter stadig på, at det skal blive d. 1.december! Jamen, det er da utroligt, at tallene skal begynde så langt nede - det tager jo evigheder at tid (som vi ikke har) at få brændt sig ned til bare det første tal. så i skrivende stund har vi endnu kun ædt os halvt ind på d.1. Det kan blive en lang december! Til gengæld kapper vi både d. 23. og d. 24, for ellers går der ild i mossen, der til den tid nok vil fænge ganske godt. Men bortset fra det, så er julen så småt ved at indfinde sig. Det er bare med en lidt underlig følelse overfor vores julesager i år. Selvom det er anden jul i dette hus, så har tingene ikke fundet deres faste pladser, og det også som om, at noget bare ikke passer ind længere. Eller har jeg skiftet smag? Under alle omstændigheder, så har det her hus ikke nær så mange flader (læs: vindueskarme), som kan pyntes, og da jeg ikke orker et julepyntet hus af Gertrud Sand'ske dimensioner, så må meget af pynten blive i kasserne.
De her to nisser er dog blandt de ting, som holder, også i år. Grisen købte jeg sidste år - havde en plan om at sy den selv, men det lod li'som vente på sig, så nu hoppede den af sig selv i indkøbsposen.

Mine 2 skæve keramikengle har også fundet deres plads på vores gamle kiste.


Til gengæld har jeg fået umanerlig meget lyst til at lave lidt af Kastaniesstriks fine, valkede ting, så mon ikke jeg finder lidt plads til det alligevel. Ændret smag eller ej - lyst til at lave juleting ændrer sig åbenbart ikke! Det bliver hyggeligt.
Og, ja, så skal jeg altså som sagt på julemarkedstur i morgen til Lübeck med min far - desværre er min mor ikke helt på toppen, så vi skal have lidt far-datter-hygge! Heldigvis er min far ganske god til at shoppe, så det bliver ikke så dårligt!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar