tirsdag den 1. december 2009

Man kan blive taknemmelig for lidt...

Det er altså ikke fordi, jeg ikke har noget at fortælle, at der ikke blogges så livligt for tiden: Der arbejdes igennem i denne uge, og når der endelig er en pause, så strikkes der med hiv og sving på strikkemaskinen. Lige om lidt har jeg noget at vise frem, men altså - den indtægtsgivende del af virksomheden må jo li'som ha' førsteprioritet. Som i aften, hvor jeg efter få timer i familiens selskab (læs: fragte til sport, lave mad, hente fra sport, indtage, læse lektier) kunne vende snuden tilbage på arbejde. Normalt er jeg færdig kl. 22.00, og med mit sovehjerte, så er det mere eller mindre på hovedet i seng, men tænk: i dag var vi allerede færdige, så jeg kunne være hjemme 21.30. Intet mindre end fantastisk! Tænk hvad en halv time gør på denne tid af døgnet - lidt som om morgenen. Så jeg kan stadig nå at blogge lidt, strikke lidt (i hånden, maskinen larmer for meget) og se lidt på den julepynt, som har fundet nåde for mine øjne i år (mere om det senere) og så ellers lidt stearinlys. Herlig afslutning på en aften, som ellers var dømt slut i tankerne, allerede da jeg drog afsted på arbejde.

1 kommentar:

  1. Åh ja, december er travl, også pga den indtægtsgivende virksomhed. Jeg får ikke strikket nær nok, og det batter jo heller ikke så meget, når jeg så piller op igen og igen og igen... Nu er ærmet til vævestrikstrøjen røget samme vej. Men kommer tid kommer råd, og det kan ofte betale sig, for resultatet er jo det vigtigste. Ses.

    SvarSlet