mandag den 18. januar 2010

Tillykke!

Eller: En mor må godt prale! Afkommet tilbragte weekenden i Tåstrup til Øst-Danmarksmesterskabet i bordtennis - og sør'me om de ikke hjembragte medaljer! Ældstegutten fik sølv i yngre drenge C. Og lillegutten fik bronche i double i puslinge C! (Han står yderst til højre). De fik begge kamp til stregen, havde rigtig gode kampe og fik tæv i andre, men tog det hele i stiv arm. Godt gået!
Alt det her ved jeg, for jeg fik ofte bulletiner i form af sms! Jeg fik nemlig scoret mig en næsten fri-weekend, for alle mand var af huse. Tåstrup ligger en kende for langt væk til at kunne tage smutture, og da deres kampe lå i hver sin ende af dagen, så blev det nogle lange dage.
Jeg havde til gengæld sat mig for, at nu skulle det ribapparat udforskes og overvindes. Ta-wan-da! Det lykkedes da også at få den samlet - mere til trods for end med hjælp af diverse bruger-vildledninger. Manner, hvor kan sådan noget skrives elendigt! Den engelske var selvfølgelig den bedste, men da vi er inde i fagterminologi, så var jeg enkelte steder helt stået af. Og den norske oversættelse havde mangler, så man måtte korse sig.
Samlet blev skidtet, så skulle der endelig strikkes. Men hvordan kommer man lige i gang? Igen var vildledninger ikke til megen hjælp, så jeg fik surfet en del på youtube. En del fine lektioner - jeg føler bare, at de forudsætter nogle ting, som jeg ikke er helt sikker på endnu. Fik strikket en enkelt prøve i 1r1v, men når vi så kom til 2r2v, så gid det i skuddermudder. Så herligheden er pakket ned igen. Vi venter på bedre tider. De kommer heldigvis allerede i slutningen af april, hvor Lisbeth og jeg skal på endnu et maskinstrikkekursus hos Bente Rønberg. Og hvor jeg glæder mig! Jeg kunne selvfølgelig godt kaste mig ud i en masse prøver, men belært af sidste kursus, hvor jeg virkelig fik lært noget grundlæggende, så tror jeg alligevel, det er godt givet ud at vente og så få lært teknikken helt fra bunden. Det er så s... mange knapper!
Men altså, der brænder en masse garn og en øgle af idéer, som lige skulle strikkes i rib, så det kan kun gå for langsomt med at blive slut marts! Jeg er klar!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar