torsdag den 12. august 2010

Endelig lidt færdigstrik!

Så er der endelig lidt færdigstrik at melde her fra matriklen: oversize-bolero fra Rasmilla, strikket i yndlingsgarnet, uld-bomuld. Mønsteret er som altid fra Sannes hånd totalt gennemarbejdet. Fine detaljer, se bare den fine ribkant iblandet en perlestrikket maske. Giver lige et lille drej, lækkert hulmønster og let at memorisere - perfekt kørestrik! Men formen? Gået skarpt på klingen synes jeg nok, den er lidt underlig.... varmer i hvert fald også numsen ;-) Skal nok lige vende mig lidt til det. Note til mig selv: husk den når de langærmede t-shirts skal frem og inden man skal pakkes helt ind i sweatre.
Faktaboks:
opskrift: oversizebolero fra Rasmilla
garn: yndlingsgarnet fra Rasmille, uld og bomuld
pinde: knit picks str. 4
vægt: 280 gram til str. medium, lidt mere end Sanne angiver men jeg havde heldigvis overbestilt...
Ændringer: Glemte at jeg efter ribben skulle skifte til 4½, men da jeg strikker til den løse side, så er det såmænd nok godt nok, at jeg blev ved pind 4...

Og så lige et lille situationsbillede: jeg er næsten færdig med kroppen på min Christel Seyfahrt look-alike, og som man kan se, så giver den varmen ;-) Glæder mig helt vildt til at kunne klippe op og se hvor gastronomisk stor den så er, når den kommer på...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar