fredag den 27. august 2010

Lidt opmuntring

Imens vi venter på affugter og rengøring af kælderen, oså kaldet svømmepølen, så har Lisbeth set det som sin mission at få mig på andre tanker.... Så i sidste uge fik hun mig overbevist om, at jeg skulle lade vand være vand og tage med til strikkecafé i Hillerød. Og det var bare lige, hvad jeg trængte til! Merethe og Anne har sat i gang, og vi vil prøve på at gøre det til en tradition, så hvis du er i nærheden af Hillerød, så kom til café København. Kl. 18.00 spiser vi og kl. 19.00 strikker vi. Hveranden tirsdag og næste gang er førstkommende tirsdag.
I denne uge har Lisbeth og Louise så været på besøg og lavet maskemakører. I går blev jeg inviteret til lidt eftermiddagshyggestrik - desværre uden kamera, så I må tænke jer til hyggen. Så Lisbeth gør virkelig, hvad hun kan for at muntre mig op ;-) Skønt at se hinanden så tit - i mandags besøgte jeg hende f.eks. hele 6 gange - der er ikke noget som en veninden med en velfungerende vaskemaskine!

I weekenden nåede gemalen og jeg også et lille smut til Oslo, hvor vi skulle fejre en kusines 50-års fødselsdag. Her er vi på sejltur i Oslo Fjord og tager et kik på den spektakulære opera. Man kan gå hele vejen op på taget - rigtig spændende bygning.
Imens tog søde naboer sig at vores svømmepøl, som i mellemtiden har udviklet sig til Svampebob Firkant.... Men det taler vi helst ikke for længe om, for det er ikke godt for blodtrykket!
Men til beroligelse: forsikring har været her, og det virker fint. Håndværkere er gået i gang, affugtere er ankommet. Nu mangler vi så bare nogle, som også kan finde ud af gøre ordentlig rent efter sådan en bakteriebombe. Det kommer til at tage tid, det her....

3 kommentarer:

  1. Ja, jeg nyder også at blive lidt underholdt i denne tid... Der er masser af strik på programmet, heldigt, for jeg er startet noget af en dødbider. Første, eneste og derfor sidste gang jeg skal strikke en Hanne Falkenberg model. Men den bliver supersmuk, og der er tænkt mange geniale tanker bag den opskrift. At jeg så ikke bliver så underholdt af strikketøjet, må jeg overleve. Vi ses i morgen til strikkecafe i Helsinge...

    SvarSlet
  2. Hmm....det kunne da være, man skulle se, om man kunne finde til Hillerød en dag

    SvarSlet
  3. Åh, Tina, det kunne være hyggeligt! Lisbeth og jeg kommer kl. 18.00 for at spise før det går løs med strikning.

    SvarSlet