torsdag den 20. januar 2011

Lidt færdig strik - med forsinkelse!

Så sad man lige og ville blogge lidt om en dejlig weekend med indlagt kursus med Vivan Høxbro og Dominostrik - og så vil pc'en ikke vide af kameraet! Og som bekendt er det ikke nær så spændende at læse et indslag uden fotos - "I kan tro, hun havde nogle lækre sweatre med..." - not! Så for ikke at gå helt i stå, så kan jeg da i det mindste vise, hvad jeg trods alt fik bedrevet i julen med foden godt oppe i luften. Af gemalen fik jeg nemlig ovennævnte bog, som hærger det ganske blogland. Temmelig inspirerende....
Så jeg har lavet min egen fortolkning af No.3. Bullen er strikket på maskine,

- imens ærmerne er strikket i hånden. Ganske ok arbejdsfordeling, hvis i spørger mig! Den er blevet rigtig god.


Og så måtte der lidt forkælelse til: Marianne Isagers opdaterede version af Strik a la carte, nemlig nr. 1. Og den er bare lækker, lækker! Ualmindelig delikat sat op. "Gamle" klassikere og så lige tilsat en del mere, som er noget så inspirerende.



5 kommentarer:

  1. Hej Dorthe
    den er godt nok blevet flot din trøje. lækre farver du har brugt på ærmerne.

    SvarSlet
  2. Flot trøje!
    Genial arbejdsfordeling....
    Glæder mig til at se billeder fra foredrag.

    SvarSlet
  3. Wouw - hvor er din trøje blevet flot. Hvis du bliver træt af den, siger du bare til; det er lige mine farver ;o)

    Har kælderen klaret al tøvandet?

    KH Tina

    SvarSlet
  4. Tusind tak for komplimenter til især farver - tror altså ikke, den kommer til at gå i arv, desværre Tina ;-) Yes, heldigvis har vi jo ikke haft problemer med regn- og tøvand - heller ikke d. 14.august. Udelukkende (kommunens del af) kloakken. Så den er fin og tør og med nylagte fliser - kom ikke her!
    Tak for award, Christunte - skal skyndsomst komme tilbage til det....

    SvarSlet