fredag den 7. januar 2011

Godt nytår!

- og det må vist blive et "bedre sent end aldrig"! For nu må jeg vist se at komme ind i kampen igen og ikke blot lade bloggen sejle. En dejlig juleferie er afsluttet: hygge, fred og ro, strik, film og spil med drengene - og tid til ordentlig snak med gemalen - noget der i den grad nemt forsømmes i hverdagen. Eneste malurt i bægeret har været, at jeg vågnede med noget så ondt i den ene fod 2.juledag. Det viste sig at være en hælspore, så i en uge har jeg overhovedet ikke kunne støtte på foden. Klatret langs vægge og stole, kravlet op og ned at trapper - ynkeligt, siger jeg jer! Eneste mulighed var at sidde i sofaen med spil og strikketøj og foden oppe. Herligt!, siger du sikkert, men når man nu lige havde planlagt, at der skulle laves alt muligt i stående eller gående position, så er det ikke så herligt.
Indrømmet, nu var ambitionerne om gøremål måske også skruet en anelse i vejret: klippe og sy 2 (3) par bukser, klippe og sy en kjole, tegne, udregne og strikke en kjole og en sweater på strikkemaskinen, strikke lidt i hånden, male det meste af kælderen.... for bare at nævne nogle få ting ;-) Ja, og så selvfølgelig spille spil og se film og hygge med afkommet.

Nu brager hverdagen så på igen, og der skal holdes lidt fast i, at det ikke bare river os med i syndfloden, for jeg synes ærligt talt, at efteråret nåede at blive lige heftigt nok: 2 drenge med hver 3 træningspas, selvfølgelig på forskellige tider og selvfølgelig med dertil hørende taxakørsel. Diverse stævner og holdkampe, gemalen der også lige synes, at han ud over det almindelig sportsengagement også lige kunne få plads til ekstra holdkampe - hvornår f... skal vi nå at spise for ikke at tale om også at nå at lave maden, og helst lidt lødig kost!!!? For ikke at tale om selv at nå noget andet end kørsel og madlavning. For jeg gider ikke det der liv med kun at mødes i weekenden. Så der skal strammes op, hvis jeg ikke inden næste ferie skal ende helt nede under gulvbrædderne.
Så for at have noget at se frem til, så'rn helt for mig selv, så har jeg booket mig til 2 arrangementer i januar: næste weekend kursus i dominostrik med Vivian Høxbro og sidste weekend i måneden: strikkemaskinekursus med Bente Rønberg. Oh, la la - hun kommer til Sjælland, så der skal ikke køres så langt og man kan sove hjemme om natten!


3 kommentarer:

  1. Godt nytår til dig også. Håber at se dig i Hillerød/Helsinge i løbet af 2011?

    SvarSlet
  2. Jeg glæder mig til at se, hvad du bedriver i det nye år!

    SvarSlet
  3. Godt nytår i lige måde, Dorthe. God bedring med foden.

    SvarSlet