tirsdag den 22. februar 2011

Færdig strik

Så er årets første håndstrik blevet færdig. Må jeg præsentere: 1 stk. bolero efter eget design. Strikket i Rasmillas luksusgarn, silke og uld, i en lækker syren-farve. Jeg har strikket ribkant i rundingen med forkortede rækker fra midt på nakken og til hver side, så der lige er det ekstra i nakken til en bøjet krave. Rigtig lækker, hvis jeg selv skal sige det. Og perfekt i sommerheden hvis der alligevel skulle snige sig et vindpust ind. Kunne f.eks. forekomme i Florida...

Jeg nåede ellers lige at få jaget mig en skræk i livet... Havde fået af vide at kyndig luksusgarn-strikker, at garnet havde tendens til lige at blive lidt større i vask, men at det nemt kunne reddes med korte ture i tumbleren efterfølgende. Så ind i maskinen på silkeprogram. Kom ud i tydelig let-valket tilstand og hele 10 cm kortere end oprindelig tænkt! Hjælp. Men det kunne altså sagtens trækkes tilbage til mål, og efter at jeg har sundet mig lidt, så må jeg sige, at det let valkede udtryk faktisk klæder fether-and-fan-mønsteret helt perfekt. Og blød som en barnenumse. Men gad vide om silkevaskeprogrammet er en smule hårdere end uldprogrammet, for dér har jeg aldrig oplevet, at det valkede... Må komme an på en prøve.


Apropos barnenumser: drømte at jeg skulle flyve med en aldeles nyfødt baby (vistnok min egen, dog tydelig mindre end nogen af dem, jeg tidligere har født)... Tror det er farligt, sådan at sidde og strikke babyhuer til Cuba... Og nej, jeg er aldeles ikke skruk - har født de børn, jeg skal have, men at sidde med så småt strik sætter åbenbart alligevel gang i nogle natte-tanker....


Ja, og på vejrfronten så sner det igen- de flotteste uldtotter. Men I får ingen smukke havefotos, for jeg er ærlig talt lidt træt af det. Hvis man bare ignorerer det, så kommer foråret nok lidt hurtigere, ikk'?


Og til lidt fakta:

garn: Luksusgarn fra Rasmilla

forbrug: 195 gram

pinde: str.3 knit pro, de styrer!

model: helt og aldeles min egen - men jeg skriver den altså ikke ud ;-)

hot or not: oh la la, hot som i bare...


3 kommentarer:

  1. Den er rigtig flot...Den skal nok være dejlig her til sommer.

    SvarSlet
  2. Skøn farve, men må vi ikke se den på?
    Kan ikke helt se det for mig, hvordan den skal sidde.

    SvarSlet
  3. Hvor er den smuk og sikken en farve. Jeg vil dog som Merete, gerne se den på, det er aldrig helt det samme som at se den liggende:)

    SvarSlet