søndag den 6. februar 2011

Kursus med Bente Rønberg

Så har jeg været på endnu et kursus med Bente Rønberg. Dog var vi så heldige denne gang, at hun kom til Sjælland! Fedt kun at skulle bruge en lille time på at køre til Helsinge fremfor 4½ til Hjerm! Siden sidst har Lisbeth og jeg investeret i DesignaKnit: computerprogram til strikkemaskinen, hvor man kan tegne sit strik og få hjælp til udregningerne. Hvis man også har kabel til strikkemaskinen (det har vi!), så kan den fortælle undervejs, hvornår man skal lave indtagninger, udtagner etc. Og - hvad der er vigtigst for mig - på computeren kan jeg indtaste flerfarvemønstre, tuckmønstre etc. - noget som ikke ligger automatisk i min Silver Reed.
Og se så her, hvad man også kan, når man bliver rigtig dygtig: lægge et fint stjernemønster i toppen af en sweater! Kirsten har selv tegnet og designet via computerprogrammet og nåede i weekenden at strikke ryggen. Foto yder nu ikke helt Kirsten retfærdighed - men sweateren bliver fed!

Selv nåede jeg kun til prøver, så her ses et udvalg - både af de indlagte mønstre og af nogle selvindtastede, bl.a. sømandsbobler. Det har potentiale, det skidt! Men der er lang vej endnu, inden man får lært alle programmets finesser, så vi tre: Lisbeth, Kirsten (uden blog) og jeg har etableret en erfa-gruppe, hvor vi skal øve os sammen. Lisbeth og jeg har dog også booket os til flere kurser, næste gang hos Junogarn lidt udenfor Svendborg. (Vi elsker nemlig at tage på kurser ;-) )Håber det lykkes denne gang ;-) Og så er der ikke helt så langt til Svendborg herfra....


Ingen kommentarer:

Send en kommentar