onsdag den 10. august 2011

Jeg nåede det!

Inden vores tur til Frankrig besluttede jeg, at den lækre, lyse lilla/syren fra Ulla skulle omsættes i noget brugbart strik til turen. Og som jeg nåede at vise, så holdt mine beregninger i især ribben bare ikke stik. Og da havde jeg strikket både forstykker og ryg (begge i 2 dele) OG syet sammen.... Hele herligheden strikkes nemlig på maskine, og er - selvom jeg bruger 3 tråde - så tyndt, at selv 200 nåle ikke kan dække ryggen.... Og hvorfor var det så ikke lige, at jeg stoppede noget før? Ja, ahem, noget med, at det med maskinstrik kan være svært at se den endelige form førend strikket har ligget lidt, måske ovenikøbet er vasket og presset. Der er jo temmelig meget stræk, imens man arbejder. Ja, og så måske også noget med, at jeg havde lidt travlt....

Havde mest lyst til at smide herligheden ud og købe nyt, men da jeg opdagede, at det ikke bare var så ligetil at få farven igen, så var der kun en vej.

Her burde jeg så nok være stoppet, for ferien rykkede kritisk nærmere, og selvom man er hurtig på en maskine, så tager det jo altså alligevel en del tid, hvor der jo helst også skulle hygges med drenge...

Men har man taget en beslutning, så er der jo kun en vej. (og hva', drengene var vist meget tilfredse med en mor, som var lidt large omkring computertid). Og nu havde jeg li'som en velvoksen strikkeprøve, så lad os bare sige, at jeg nu ikke var i tvivl om, hvor mange rækker, cardi'en havde brug for....

Jeg nåede det i allersidste sekund, sammensyning blev foretaget på ferien, og jeg er ovenud tilfreds. Som I forhåbentlig kan se, så har jeg lavet en stor spids i hver side, som ved brug falder klædeligt lidt længere ned i siderne. Over bryst og arme sidder den til uden at stramme (og udstille ;-) ).

Og til lidt info til andre maskinstrikkere, så har jeg for hver halvdel af for og bag gang i hele 179 nåle! Jeg har virkelig været meget omhyggelig med sammensyning, så man skal vide, at den er der i ryggen. Ialt vejer sagen, incl. lynlås, 530 gram. Tre tråde, spænding 2,2.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar