torsdag den 11. august 2011

Strik til køreturen

Sådan en tur til, fra og rundt i Frankrig giver ganske meget køretid - og når man er så heldig, at man har chauffør, så giver det også meget strikketid ;-). Det blev benyttet i den grad, så jeg kun manglede en halv ryg ved hjemkomsten.... Jeg har strikket af den Noro Silk Garden Sock Yarn, som jeg købte i Orlando i marts. Helt enkelt i glat med en lille ombukninskant med takker og lynlås, så garnet og farveskiftene kunne komme til deres ret. Lækkert blødt.

Sidder perfekt - eneste men er, at da garnet er enkelttrådet, så trækker det.... Det har hjulpet gevaldig med en vask og forsigtigt træk, men det trækker stadig lidt skævt. Ses lidt tydeligere end ønsket med lynlåsen, men jeg må vel leve med charmen ;-)


Ialt har jeg brugt, incl. lynlås, 430 gram. Strikket på p. 3,5. Skal gemmes langt væk i skabet, for der bliver jo ikke brug for sådan en varm sag lige foreløbig, vel? Men når så den tid kommer, så bliver det lækkert.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar