tirsdag den 3. november 2009

Lad der blive lys...

Lyset i øjeblikket får virkelig sat streg under, at vi længe har tilsidesat projekt-mere-lys i stuen: Det er ikke nemt at strikke i stearinlysets skær! Helt så slemt er det ikke, men flere lamper er i kategorien en absolut nødvendighed. At der så også er meget mørkt i mit klædeskab har intet med mangel på lamper at gøre. Det er gået op for mig, at det meste af mit vintertøj er mørkt som i meget-mørkt. Lidt for meget basis her. Jeg havde ellers store planer om at bibeholde noget af sommerens lys i mine strikkede ting, men ved omflytning imellem sommer- og vintergarderoben kan jeg se, at det bare er løgn. Det må der omgående ændres på!

Og mit nuværende strikketøj? Mørk lilla - smuk, bevares, men ikke meget lys her. Min Pisa fra designclub skal bare være færdig, så jeg strikker, så pindene er rødglødende. Ikke meget hygge-strik over det projekt mere. Ryg og forstykker er færdige, sammensyede med lynlås und alles, så det nærmer sig. Og så skal der bare projekter med lys ind: Sweet Pea fra http://www.holstgarn.dk/ til en lille Rasmilla-opskrift - jeg kan næsten ikke vente!

Og det "herlige" efterårsvejr? Det er ikke gemalens skyld, han har nemlig fødselsdag.....

2 kommentarer:

  1. Jamen tillykke med ham. Claus havde så fødselsdag d. 2.11, så vi er begavede med to skorpioner! Du fik da lov til at fejre ham inden næste tur.... Ses snart.

    SvarSlet
  2. Det er da bare mig, der ikke kan se datoen rigtigt. Men tillykke til Fredrik i dag. Glæder mig rigtig meget til weekenden, det bliver så skægt.

    SvarSlet