mandag den 2. november 2009

Så er der endelig noget færdigt at vise frem!

Så lykkedes det endelig at blive færdig med noget! Et smalt tørklæde, hæklet i "Catherines Wheel", set bl.a. hos www.med2pinde.dk, nov. 2008. (beklager, det der med tjekkede direkte link er vi ikke kommet til endnu).
Og efter at have set lidt instruktioner via YouTube (prøv at google Catherines Wheel), så var jeg godt igang. Som tidligere skrevet: Noro sokkegarn. Prøvede først med 2 farver, men det spillede ikke rigtig sammen, så jeg endte med kun at bruge 1 nøgle, fra hver sin ende. Det afstedkom (selvfølgelig), at farverne nogle gange ramlede sammen. Det blev accepteret, da det var den turkise, men da brun kom frem fra begge sider - og det i rigelige mængder, så blev der resolut revet ud.

Og er jeg så tilfreds? Mønsteret er rigtig sødt, nemt når først koden er knækket, men som også tidligere skrevet: Jeg synes, Noro (i hvert fald sokkegarnet) er stærkt opreklameret! Vrider og vender sig, mystiske garnforløb og lidt for stor farvespredning til mit temperament. Ikke blot i farverne, men også i typen af farver: klare til støvede. Lige på kanten til ikke at hænge sammen. Lidt stift og ikke smyge-blødt. Men okay, det kan man nok ikke forvente af sokkegarn. Redningen er de lange farveforløb, som er nødvendige, hvis mønsteret skal fungere.
Alt i alt, så leder jeg stadig efter GARNET: Lange farveforløb, 2 forskellige garnnøgler, som spiller godt op imod hinanden, blødt og fremfor alt tyndt. Helst til nål 1½. Glemte helt at sige, at tørklædet er hæklet med nål 5. Jeg ender s.. med at måtte farve noget maskinstrikkegarn selv!
Næste gang skal jeg prøve med noget zauberball og måske også Hjertegarns Kunstgarn kan komme på tale. Men altså, hvis du lige kender GARNET, så tøv ikke med at sige til.
Fortsat god regnvejsdag!


1 kommentar:

  1. Det er da blevet rigtig rigtig fint. Dejlige farver. Jeg glæder mig til at prøve mønsteret, godt du kan lære mig at hækle!

    SvarSlet