fredag den 19. marts 2010

Lidt strik fra maskinen

Endelig en dag, hvor der kan pustes lidt ud! Jeg trænger! Synes godt nok, at hverdagene er lidt vel pakkede med opgaver - både fra arbejde og i privaten. Har ellers inspiceret div. gamle gårde i ugens løb, og det er vældig skægt at kunne blive inviteret indenfor i embeds medfør. Fik lige kortvarigt en gevaldig lyst til lidt grundlæggende istandsættelse! Kunne altså godt se mig selv på en gammel gård og lidt uld i stalden og måske et enkelt får eller to.... Men det får jeg aldrig gemalen med på, og det er nok godt det samme. Men altså, jeg kunne godt se mig selv dér.

Men bortset fra det, så har jeg endelig begået en let uldtrøje på maskine, strikket med 2 tynde tråde og allerhelst i dagslys. Det sætter så visse begrænsninger i hverdagen og med weekenden fyldt op med besøg af diverse haller. Men altså, nu er det endelig lykkedes at blive færdig. Og den er blevet lækker, hvis jeg selv skal sige det. Let og alligevel varm, men ikke for varm. På et eller andet tidspunkt bliver det vel forår! Og så går det ikke så godt med de fede uldtrøjer, som jo ellers er blevet ekserceret ganske gevaldig meget i år.


Knapper fra lageret, gemt til specielle lejligheder - jeg er vild med dem! Dog kunne knaphullerne så godt være lidt mindre, men det findes der jo heldigvis råd for!


290 gr. (uden knapper), strikket på spænding 2. Farven er bedst ramt i det sidste foto. Og så bliver maskinen ellers pakket sammen, for næste weekend er det blevet tid til, at Lisbeth og jeg igen drager nordpå til et lille weekendkursus med Bente Rønberg. Og denne gang skal jeg bare have løst den gordiske knude, kaldet et ribapparat. Jeg har bare så mange idéer (og garn), der bare venter på at blive strikket op i rib, så jeg glæder mig!
Men inden da er der blevet plads til en hel weekend, hvor jeg kan restituere hjemme! Ja, altså, det er ikke fordi, der ikke skal spilles bordtennis: I weekenden er der endnu et grand prix, denne gang i Brøndby, men yngstemanden trængte til ingen kampe, og selvom ældstegutten gerne vil af sted, så har vi valgt lidt færre rækker end sidst. Det betyder kampe kun om søndagen, og dem tager gemalen sig af, så lillebror og jeg kan bare hygge os hjemme. Yeah ha!
Så her skal ryddes op, måske sys lidt og så ellers strikkes på min Christel Seyfahrt-look-alike. Det skrider fremad, men uhyre langsomt i højden. Det tager altså sin tid, når en omgang er på tæt ved de 500 masker! Jeg har allermest lyst til at fyre nogle indtagninger af, men det bliver det jo li'som ikke jævnt fordelt ad! Så jeg fortsætter, nu næsten halvvejs igennem de første 60 cm. Skal nok snart få taget det foto!
God dag!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar