lørdag den 30. oktober 2010

Efterårsferie - og lidt produktivitet

Så er det vist på tide at skrive lidt om en dejlig efterårsferie, hvor vi endda var så heldige at kunne forlænge lidt. Først en uge alene hjemme med sønnerne (altså, gemalen gik på arbejde), og derefter nogle ekstra dage i lejet sommerhus med mine forældre i det sønderjyske. Som det ses, så var vejret med os - her har vi netop krydset grænsen over den lille bro i baggrunden og står derfor på tysk grund. Min mor ved vist ikke helt, om hun må være med på fotoet eller ej... ;-) Det må hun godt!

Vi havde det bare skønt - god tid til at snakke, gå lange ture, "drengene" var på tur til Danfoss Universe og min mor og jeg på julekig på Krusmølle Kro og derefter herlig frokost. Se, det er en fordeling, som var midt i prikken!

I den første uge var der god tid til bare at slappe, og for mit vedkommende endte det nærmest i stress over at prøve at nå en hel masse strik..... Jeg havde bl.a. sat mig for at komme ordentlig i gang med strikkemaskinen - og især ribapparatet, igen. Min udgave af Annette Danielsens Hvirvelstrøm trængte til en opdatering (lidt smallere ærmere, lidt bredere cirkel), og til det brug skal der jo laves forkortede rækker.

Ved min første udgave flyttede jeg hver gang alle masker op på hovedapparatet, for derfra at lægge dem i hvil - men hvis man ser godt efter på fotoet over, så vil man se, at nålene fra ribapparatet også er i hvil. Yes, Yipi! Jeg har nemlig fundet ud af at lade maskerne sidde, hvor de er og så få dem i hvil derfra. En landevinding, hvis jeg selv skal sige det....

For ikke maskin-kyndige kan jeg bare sige, at hver gang man flytter en maske, så er der stor potentiel fare for at tabe masken, og at redde en løben maske, når man har ribapparatet på - oh la la!
Det gik (næsten) som en leg, og har i hvert fald ikke forskrækket mig for endnu engang at kaste mig ud i forkortede rækker med rib - det er faktisk helt sjovt!


Så endnu engang: Hvirvelstrøm fra Annette Danielsen, udsat for strikkemaskine. Jeg har brugt garn fra Junik i farven Clipper, sådan nærmest lidt denin-agtigt, med en lille ærmekant i en sart-lyserød fra Holst Garn. Lækker, lækker!
Jeg har faktisk også fået strikket (og hæklet) lidt andet færdigt i ferien, men det får I lidt senere.
Vel hjemme igen ventede en temmelig tætpakket uge, men jeg lagde mig med skrap forkølelse og feber, så jeg nåede kun en time på arbejdet, så var det hjem i seng igen. Det begynder at gå fremad nu - hurra for at jeg har fået optaget en masse afsnit af Tudors, for jeg har ikke kunnet meget andet. Godt jeg ikke levede ved hoffet dengang ;-)



3 kommentarer:

  1. Hvor er din Hvirvelstrøm flot. Det ser godt ud med den lyserøde ærmekant.
    Fortsat god bedring :-)

    SvarSlet
  2. Den er blevet rigtig flot, glæder mig til at se den i brug. Og god bedring med forkølelsen. Min uge har også været mere end tætpakket, så derfor trænger jeg altså snart til snak og strik. Har som vanligt gang i flere projekter, faktisk tre....Men det skrider da langsomt fremad. Vi snakkes ved.

    SvarSlet
  3. Du er godt nok hurtig med det apparat! God bedring med forkølelsen.

    SvarSlet