søndag den 7. november 2010

Nu sker der endelig noget....

...med kælderen! Det er så heller ikke mere end 2½ måned siden, at vi fik omdannet en ellers nogenlunde velfungerende kælder til swimmingpool, så bedre sent end aldrig ;-) Det har så selvfølgelig heller ikke fremskyndet processen, at vi har besluttet at lave en større make-over, nu vi alligevel skulle til det. Til venstre ses lukket døråbning, som før var lukket med gips - nu bliver den muret op i stedet. Ingen gips og træ her!
Vi har også fået væltet 2 vægge, så forestil dig et stort, lækkert og rummeligt værelse her. I samme ombæring må der så lige skrælles lidt at gulvene hist og her, og andre steder hældes lidt på, for vaterpasset var åbenbart ikke opfundet, da vores hus blev bygget - og det ses tydeligt, når gulvene nu skal forestille at blive til ét! ;-) Over alt og gennemgående i alle rum skal lægges fliser - glæder mig! Væggene bliver filsede. Før var her gipsplader - herut!

Og til sidst: syndens hule med den fordømte kloak! Her skal der være badeværelse (det var der sådan set også før, det trængte bare noget så eftertrykkeligt!). Men førend vi kan nyde et lækkert bad, så der lige graves lidt og ændres en del på rørføring - og lur mig og der skal et højt-vands-lukke ind også ;-)
Og indtil der bliver smukt og lækkert må vi så lige leve lidt endnu med murstøv og snavs - rigtig skønt når man stadig er nødt til at have vaskemaskinen kørende hernede.... Men altså - det bliver SÅ godt (engang).
Og på det personlige plan: forkølelsen er næsten overvundet, (tusind tak for opmuntrende kommentarer), har taget det meste af 14 dage, selvom jeg har slæbt mig på arbejdet den sidste uge. Syntes li'som ikke at det blev bedre af at sidde derhjemme, og så kunne arbejdet jo lige så godt have glæde af mig ;-) Men der røg lige den ekstra energi, som min skønne efterårsferie ellers havde givet ;-( Men jeg er et heldigt asen: har lige tiltusket mig en hel uges ferie før jul, (ja, altså afspadsering, så det er ikke fordi, der ikke er blevet arbejdet for det), så med dagene mellem jul og nytår bliver det hele 14 dage, se, det er jo noget at se frem til!
Og lige om lidt vender jeg tilbage med lidt mere strik fra efterårsferien, som lovet.

1 kommentar:

  1. Åh den kælder, men det bliver sikkert godt og flot, selvom vejen derhen er trang og streng.
    Fint du fik meldt dig til garnpakkeleg. Mht adventskalender tror jeg, at Christunte og Linda har byttet fire pakker, så nu er spørgsmålet så bare, om vi tre skal bytte, eller vi to skal bytte? Det må vi snakke videre om. Glæder mig til at se hvirvelstrøm og hvad du ellers har produceret, her går det langsomt fremad med skovturen og duetten.

    SvarSlet