onsdag den 15. juni 2011

Kaffe Fassett på Sofienholm

For et par mandage siden drog Lisbeth og jeg til Sofienholm for at se udstilling med Kaffe Fassett - kun for at opdage, at museer har lukket om mandagen.... (siger jeg, der selv arbejder på et museum, dumpap!).Men bygning og udsigt kan man ikke klage over! Så i forrige uge drog min mor og jeg afsted - og nu lykkedes det! Og han var som altid både spændende og inspirerende. Og dejligt at se, at han også godt kan arbejde i lidt mindre "larmende" farver end de første, som vi stødte på i udstillingen: knaldrød, pink, gul, orange. Flot, bevares, men jeg er mere til det lidt mindre "larmende".



Og han kan virkelig noget med farve- og mønstresammensætningen. Jeg elsker de her kvadrater.

















Han havde også medtaget strik - her et "larmende" sjal, spændende. Når man lige ser bort fra det meget kraftige garn. Godt jeg ikke skal bære det, for det kræver kræfter. Så når praktikeren lige holder mund, så er det flot og inspirerende - som vægtæppe...





Der var også sweatre (en del igen i alt for kraftigt garn efter min smag og indre termostat), men se lige nogle fede mønstre. Måske man kunne lægge noget ind i strikkemaskinens computerprogram....











Enkelte broderier havde også fundet vej - her en fantastisk øreklapstol....






Der var nogle fantastiske puder med bl.a. grøntsager. Dem kunne man måske overveje.... Og 2 haner. Dem var jeg vild med.





Det var en skøn, farverig og inspirerende udstilling - og hvor er jeg glad for, at vi nåede at se den!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar