mandag den 5. april 2010

Påske i London

Så nydes de sidste timer af vores påskeferie, hvor de sidste dage er blevet tilbragt i London. Første gang for drengene, men et dejligt gensyn for gemalen og ego. Skønt, skønt, skønt! Et ordentlig puf for de anglofile tendenser - og dejligt at fornemme, at afkommet også begynder at fornemme den særlige engelske tone - sprog og humor. Vi var selvfølgelig de mest oplagte steder, men der er bare så meget at komme tilbage til - jeg er klar!

Tower er det ikke lykkedes mig at se før, så det var herligt, at det lykkedes denne gang. Guided tur af en beafeter. Bl.a. fik vi fortalt, at tudor-bygningen i baggrunden blev givet af Henry VIII til Anne Boleyn i bryllupsgave. Det tog 3 år at bygge huset, men i mellemtiden blev han jo træt af hende, så da det endelig var færdig, så flyttede hun ind i det som fængsel, inden hun blev halshugget - endda midt i en bøn! Så pas på med alt for store bryllupsgaver - og måske især dem, som tager tid at lave ;-)
Lidt indkøb fik jeg da tiltuske mig mulighed for - ikke nemt med 3 "drenge" i byen, men mere om det senere. Nu vil jeg lige nå at nyde resten af aftenen, inden hverdagen igen brager løs.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar